Tarot
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« J’ai quitté mon atelier parisien en 2014 pour séjourner plusieurs mois à New York où j’ai travaillé avec d’autres techniques, d’autres inspirations. Ma création y a été influencée par la géométrie urbaine et ses building blocks, et ma technique d’accumulation s’y est structurée, s’appuyant sur le concept de modules. »
"I left my Parisian studio in 2014 to spend several months in New York, where I worked with other inspirations and materials. My creation was influenced by urban geometry and its blocks, and my accumulation technique was structured there, based on the concept of modules."
2016
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« En pleine période d’incertitude dans ma vie privée, j’ai décidé de m’inspirer des 22 arcanes majeurs du Tarot de Marseille, jeu qui m’a toujours passionnée, et d’engager un dialogue intérieur avec ses archétypes.
J’ai laissé le hasard – ou mon inconscient – déterminer l’ordre du tirage : j’ai créé sans contrainte, peintures ou sculptures, le seul impératif étant de produire des arcanes majeurs. Après coup, j’ai choisi la lame la plus connectée selon moi au travail que je venais d’achever. Mon processus créatif est alors devenu un exercice divinatoire, comme lors d’un tirage traditionnel.
Ce travail m’a rapproché émotionnellement de Niki de Saint Phalle et de son Jardin des Tarots, qui continuera de m’inspirer par la suite. »
« In the midst of a period of uncertainty in my private life, I decided to draw inspiration from the 22 major arcanas of the Tarot de Marseille, which has always fascinated me, and to engage in an inner dialogue with its archetypes.
I let chance – or my unconscious – determine the order of the drawing: I created without constraint, paintings or sculptures, the only imperative being to produce major arcana. Afterwards, I chose the blade I felt most connected to the work I’d just finished. My creative process then became a divinatory exercise, like a traditional drawing.
This work brought me closer emotionally to Niki de Saint Phalle and her Tarot Garden, which would continue to inspire me. »
I let chance – or my unconscious – determine the order of the drawing: I created without constraint, paintings or sculptures, the only imperative being to produce major arcana. Afterwards, I chose the blade I felt most connected to the work I’d just finished. My creative process then became a divinatory exercise, like a traditional drawing.
This work brought me closer emotionally to Niki de Saint Phalle and her Tarot Garden, which would continue to inspire me. »